Flying Chairs, Cranberry Vodka, NYC and Miami! - Reisverslag uit Mentor, Verenigde Staten van Yael Kerkmeester - WaarBenJij.nu Flying Chairs, Cranberry Vodka, NYC and Miami! - Reisverslag uit Mentor, Verenigde Staten van Yael Kerkmeester - WaarBenJij.nu

Flying Chairs, Cranberry Vodka, NYC and Miami!

Door: Yael Kerkmeester

Blijf op de hoogte en volg Yael

09 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Mentor

Drie weken geleden, toen ik mijn vorige verslag heb geschreven was het hier nog prachtig weer; hartje zomer! Maar nu moet ik vliegende stoelen ontwijken op straat tijdens het autorijden, omdat het zo hard waait dat zelfs tuin meubels rond waaien. Een drastische verandering in een korte periode. Het schijnt dat de herfst periode hier maar een paar weken duurt en dat we de eerste sneeuw vlokken binnenkort al kunnen verwachten. Goed excuus om een winter jas te scoren!

Twee weken geleden heb ik eindelijk collega's ontmoet van mijn leeftijd. Een Nederlandse jongen, genaamd Dion, is pas afgestuurd en werkt op de financiële afdeling van Avery. Blijkbaar organiseert de afdeling waar hij is werkt wekelijkse Happy Hours; ik kreeg daarvoor een uitnodiging! We zijn vorige week gezellig wat gaan eten bij een pizzeria na ons werk en hebben daar nog wat drankjes gedaan. Cranberry vodka is hier een populair drankje ben ik te weten gekomen! Mij hoor je niet klagen ;) Het was een internationale groep; een Kroatische jongen, een meisje uit China genaamd Gabrielle, twee Amerikanen en twee Nederlanders (namelijk Dion en ik). Gaby is overigens een super gezellige meid; ze studeert hier en werkt dus parttime bij Avery. We wonen 15 minuten van elkaar vandaan en hebben afgesproken om in het weekend voortaan leuke dingen te doen. Morgen ga ik weer met ze eten en dan leer ik hopelijk nog meer mensen van hun afdeling kennen!

Afgelopen zaterdag ben ik bij m'n bazin, Laura, gaan eten. Ik heb haar man, Ian, ontmoet. Ook waren Claire en haar verloofde, William er. Laura en Ian wonen in Chagrin Falls, een super schattig, rijk dorpje ten oosten van Cleveland. Ze hebben een enorm huis en wonen in een prachtige omgeving - midden in het bos met rivieren en watervallen! Zeker rond deze tijd van het jaar is het er prachtig. We hebben een super avond gehad. Ik was best verbaasd toen ik de uitnodiging kreeg want Amerikanen schijnen juist zakelijk en privé gescheiden te houden en "onbekende" op afstand te houden. Laura totaal niet! Ik trek vanaf morgen tot maandag bij haar thuis in om op de katten te passen terwijl zij in Canada zit met Ian. De katten zijn echt haar kindjes. Het zijn van die dure katten (Seb noemt ze ook wel merk katten haha) met onwijs veel haar en een prachtige vacht. Ze mogen absoluut niet naar buiten. IK heb zelfs een Word document van haar gekregen met uitleg over de katten en ik moet vooral VEEL foto's en updates sturen haha! Ik kijk er wel naar uit, om een paar dagen in dat kasteel te mogen verblijven. Ik heb wel echt geluk hoor, met zo'n baas. Ze heeft een afspraak voor me gemaakt bij de pedicure en ook nog eens betaalt. Zomaar; zodat ik wat te doen heb! Ook heeft ze een overzicht gemaakt van activiteiten en "must-see" plekken voor de komende dagen in Chagrin Falls. Ik heb er zin in; toch een soort mini vakantie!

Ik krijg veel de vraag wat ik nou precies doe overdag; daar kan ik niet echt een antwoord op geven. Het is zo veel! Ik heb in m'n vorige blog beschreven wat m'n taken zijn maar m'n verantwoordelijkheden etc zijn inmiddels wel verdubbeld hoor! Ik leer ontzettend veel en ik merk dat Laura mij ook met veel vertrouwt. Conference calls leiden met potentiële klanten en andere externe partijen, financiële zaken regelen en vooral veel naar mijn mening vragen als ze een keus moet maken of ergens vast loopt. Echt heel leuk dat ze me zoveel betrekt in belangrijke zaken, naast de zaken die al lopen haha ;) Ik dus doe heel veel op een dag, soms dingen die wat minder leuk zijn maar hey, dat hoort er ook bij.

Ik heb ook veel de vraag gekregen hoe het auto rijden is hier. Als er geen tuin meubels over de straten vliegen, is het gewoon prima! ;) Er zijn wel wat gekke dingen: Je mag hier ALTIJD rechts afslaan bij een stoplicht (aka door rood rijden), tenzij er aangegeven staat dat het niet mag. Ook mag je van beide kanten inhalen op (snel)wegen; soms gevaarlijk, soms ideaal!
Ze hebben hier geen flitsers dus ik ben in een soort walhalla als de snelwegen redelijk leeg zijn (en dat zijn ze regelmatig). De mensen die mij kennen zullen het wel begrijpen; ik hou van adrenaline kicks. Waar ik wel voor moet uitkijken is de politie, want die achtervolgen je regelmatig! En dan ben je best wel de sjaak, en in mijn situatie al helemaal. Verder gedraag ik me keurig hoor!

Er zijn al 5 weken voorbij, de tijd gaat echt snel! Nog maar 10 weken en dan is Seb hier al - NYC here we come! Voor die tijd heb ik nog wat tripjes op de planning staan:

1. MIAMI! Eind deze maand/begin November maak ik mijn eerste business trip mee! Ik ga 3 dagen met collega's naar Miami, Florida om een bepaald product te testen in een lab en de resultaten te analyseren. Aangezien het een 3-daagse trip is, heb ik gevraagd of het mogelijk is dat we een maandag/vrijdag meepikken zodat ik het weekend ook kan verblijven! Laura zei dat dat goed was, dus ik hoop gauw te horen in welke week we precies gaan.

2. Michigan! Demi, een vriendin van me, zit 1 staat verderop en studeert daar tijdelijk. Claire rijdt om het weekend naar Michigan om William op te zoeken en ze heeft voorgesteld dat ik een keertje mee mag rijden. Dan neem ik vanaf Detroit een bus ofzo naar Demi! Dat moeten we nog goed uitzoeken maar het idee is er!

3. Chicago! Thanksgiving is over anderhalve maand al en aangezien ik hier geen familie heb, zit ik er aan te denken om naar Chicago te gaan tijdens dat lange weekend. Oude vrienden van mij (uit de tijd dat ik nog in de Filipijnen woonde) wonen vlakbij Chicago dus wie weet dat ik daar een dagje langs kan gaan!

Iedereen is weer up to date van mijn plannen en avonturen. Foto's van het komende weekend in Chagrin Falls zal ik binnenkort op Facebook plaatsen. Over een paar weken weer een blog post. That's all for now folks!

XO Yael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yael

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3018

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage USA

Landen bezocht: