The American Dream? Culture Shock! - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Yael Kerkmeester - WaarBenJij.nu The American Dream? Culture Shock! - Reisverslag uit Lakewood, Verenigde Staten van Yael Kerkmeester - WaarBenJij.nu

The American Dream? Culture Shock!

Door: Yael Kerkmeester

Blijf op de hoogte en volg Yael

07 September 2014 | Verenigde Staten, Lakewood

Daar ging ik dan, om 15:00 op donderdag 4 september helemaal in m'n uppie naar de ANDERE KANT VAN DE WERELD. 18 jaar en even 5 maanden in America wonen en werken. Alles liet ik achter, maar ik wilde het zelf! Nu ik hier ben gaat het wel goed, ondanks dat ik nog niemand heb gesproken van mijn leeftijd of überhaupt onder de 40 jaar. Dat komt vanzelf, hoop ik.

Het eerste wat me opviel tijdens het landen in Detroit was het aantal huizen. Jezus wat een boel huizen, wat een boel mensen! Geen groen veldje te zien. Dat is even wat anders dan onze weilanden in Nederland. Alles is hier ook zo kaars recht. Alsof ze geen bochten kennen. Alleen verticaal of horizontaal.

Over eten hoeven al die Amerikanen niet te klagen; genoeg fastfood tenten! Op 1 straat gemiddeld wel 10 fastfood restaurants. Ik heb op Detroit een klein patatje besteld; zo groot als de normale versie in Nederland. Een lunch is hier ook geen twee boterhammen met kaas of kipfilet, maar 2 double cheeseburgers en friet. Ik krijg dat niet eens op joh! En bewegen? Nee, daar doen ze hier niet aan. Zelfs op de vliegvelden hebben ze metro's voor stukjes waar je 10 min over loopt. Tja, ik snap wel waarom ze allemaal zo dik zijn! Oh, en dat accent erbij opgeteld; ik ergerde me dood de eerste dagen.

Mijn eerste indruk van America was dus niet bepaald positief. Eten, mensen, gewoontes. Ik heb mezelf voorgenomen om alleen nog maar biologisch en gezond te eten - ja, dat verkopen ze hier ook, tegen een extreem hoge prijs - en om vooral GEEN Amerikaans accent over te nemen. Tot nu toe gaat dat goed!

Er zijn ook leuke dingen gebeurd hoor, voordat jullie allemaal denken dat ik het zo slecht heb hier. Het is heerlijk weer - bijna bikini weer - dus ik heb vandaag heerlijk door het park en langs het meer (lees: zee) gewandeld. Ook heb ik al flink geshopt, want ja, met een Abercrombie en Victoria's Secret om de hoek kan ik mezelf echt niet inhouden! Zeker niet met die lage prijzen vergeleken met Europa.
Ook heb ik mijn auto opgehaald; wat een luxe zeg, een eigen auto! Dat ga ik zeker missen als ik weer in m'n studentenwoning zit in Rotterdam. Al zal ik nu juist het fietsen missen. Ze hebben hier alleen mountainbikes of wielren fietsen. Nou, mij niet gezien hoor!

Woensdag heb ik m'n eerste dag bij Avery Dennison; orientation day. Tot die tijd ga ik nog lekker de stad ontdekken, shoppen, misschien nog paardrijden (EINDELIJK) en dan gaat het werk echt beginnen. Als ik bij Avery gesetteld ben ga ik eens kijken voor reisjes naar NYC, Chicago en andere plaatsen om wat kennissen op te zoeken! Work hard but play harder, toch? Misschien dat The American Dream dan pas uitkomt ;)

That's all for now folks!

  • 08 September 2014 - 09:54

    Jolanda:

    Leuk om te lezen meis!! Ik blijf je volgen en een hele goede tijd daar! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yael

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 3003

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 23 Januari 2015

Stage USA

Landen bezocht: